Contribution to collective works (Parts of books)
Inklusion: Analyse eines aktuellen Leitbegriffs sozial- und bildungspolitischer Auseinandersetzungen: Konzeptionelle Ankerpunkte und empirische Antworten
Limbach-Reich, Arthur
2016In Bliemetsrieder, Sandro; Bäuml-Rossnagl, Maria-Anna (Eds.) Inklusion im interdisziplinären Diskurs, Band 1: Eine Herausforderung für Schule und Hochschule. München: Utz (in press).
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Limbach-Reich_A_2015_Inklusion_Analyse.pdf
Publisher postprint (2.61 MB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Inclusion; Education; Integration
Abstract :
[de] The critical review on inclusion highlights the terminological origins, different scientific backgrounds and special pedagogy sources of inclusion.The review particularly discusses the empirical basis and ethical aspects of inclusion.
Research center :
IRISS
Disciplines :
Sociology & social sciences
Author, co-author :
Limbach-Reich, Arthur ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Inklusion: Analyse eines aktuellen Leitbegriffs sozial- und bildungspolitischer Auseinandersetzungen: Konzeptionelle Ankerpunkte und empirische Antworten
Alternative titles :
[en] Inclusion: a controversial concept of contemporary social and educational policy: conceptual anchors and empirical answers
Publication date :
February 2016
Main work title :
Inklusion im interdisziplinären Diskurs, Band 1: Eine Herausforderung für Schule und Hochschule. München: Utz (in press).
Main work alternative title :
[en] Inclusion: interdisciplinary discours
Editor :
Bliemetsrieder, Sandro
Bäuml-Rossnagl, Maria-Anna
Publisher :
UTZ, München, Germany
ISBN/EAN :
978-3-8316-4534-3
Collection name :
Volume I INKLUSION IM INTERDISZIPLINÄREN DISKURS
Pages :
175-218
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 07 December 2015

Statistics


Number of views
414 (20 by Unilu)
Number of downloads
373 (5 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu