Article (Périodiques scientifiques)
Market knowledge as a function of CEOs’ personality: a fuzzy set approach
Chollet, Barthelemy; GERAUDEL, Mickaël; Khedaouria, Anis et al.
2016In Journal of Business Research, 69, p. 2567-2573
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Détails



Mots-clés :
Fuzzy set; Market knowledge; Entrepreneurs
Résumé :
[en] Market knowledge (MK) improves firm performance, yet knowledge of how MK develops remains sparse. In small and medium-sized enterprises, MK likely depends on the personal dispositions of CEOs. This study draws on personality research to theorize that CEOs' personality traits influence the intensity of seeking (openness and conscientiousness), the opportunity to access (extraversion), or the accuracy of processing (agreeableness and emotional stability) market information. A fuzzy set qualitative comparative analysis of 409 CEOs reveals two equifinal configurations of traits leading to high MK, both of which include traits favoring accuracy, suggesting their particular importance. The findings provide new understanding of the antecedents of MK and have conceptual implications for the study of CEOs' personality in general.
Disciplines :
Stratégie & innovation
Auteur, co-auteur :
Chollet, Barthelemy
GERAUDEL, Mickaël  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA)
Khedaouria, Anis
Mothe, Caroline
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Market knowledge as a function of CEOs’ personality: a fuzzy set approach
Date de publication/diffusion :
2016
Titre du périodique :
Journal of Business Research
ISSN :
0148-2963
eISSN :
1873-7978
Maison d'édition :
Elsevier Science
Volume/Tome :
69
Pagination :
2567-2573
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 16 novembre 2015

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