Article (Scientific journals)
Lernen in Bewegung: iPads im naturwissenschaftlichen Unterricht
Max, Charles
2015In Computer + Unterricht: Lernen und Lehren mit digitalen Medien, 97, p. 17-19
Peer reviewed
 

Files


Full Text
final article .pdf
Author postprint (837.62 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
mobiles Lernen; Tablets; Naturwissenschaft
Abstract :
[de] Der Artikel beschreibt den Einsatz von iPads im naturwissenschaftlichen Anfangsunterricht. Die Schülerinnen und Schüler nutzen die Geräte zur selbstständigen Aufzeichnung und kreativen Weiterverarbeitung von Daten wie z.B. Dokumentation von gemeinsamen Untersuchungen mittels Fotos und Videos, Informationsrecherche im Internet, sowie Erstellung multimedialer Präsentationen zum Lerngegenstand.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Max, Charles ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS) ; University of Luxembourg > Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SNT)
Language :
German
Title :
Lernen in Bewegung: iPads im naturwissenschaftlichen Unterricht
Publication date :
February 2015
Journal title :
Computer + Unterricht: Lernen und Lehren mit digitalen Medien
Publisher :
Frierich Verlag, Seelze, Germany
Volume :
97
Pages :
17-19
Peer reviewed :
Peer reviewed
Name of the research project :
R-AGR-0455-1 > Codi-Scile-A2 > > MAX Charles
Funders :
University of Luxembourg - UL
Available on ORBilu :
since 03 March 2015

Statistics


Number of views
437 (13 by Unilu)
Number of downloads
7 (1 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu