Pas de texte intégral
Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Exploring the complexities of learning to teach: Collaborative methods and participatory structures in teacher education
SIRY, Christina; Lowell, Nicole
2014In Tobin, Kenneth; Shady, Ashraf (Eds.) Transforming Urban Education
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] In this chapter we focus on a science methods course for pre-service teachers that has been structured to provide a field-based approach to learning how to teach science at the elementary level. Utilizing coteaching and cogenerative dialogue (cogen) (Tobin and Roth 2006), this course is built around collaboration and shared classroom experiences, in order to create opportunities for pre-service teachers to engage in teaching science together in the authentic settings of elementary classrooms.
Disciplines :
Neurosciences & comportement
Auteur, co-auteur :
SIRY, Christina  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Lowell, Nicole
Langue du document :
Anglais
Titre :
Exploring the complexities of learning to teach: Collaborative methods and participatory structures in teacher education
Date de publication/diffusion :
2014
Titre de l'ouvrage principal :
Transforming Urban Education
Editeur scientifique :
Tobin, Kenneth
Shady, Ashraf
Maison d'édition :
SensePublishers, Rotterdam, Pays-Bas
ISBN/EAN :
978-94-6209-563-2
Pagination :
283-302
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 15 février 2015

Statistiques


Nombre de vues
135 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
1

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu