Article (Scientific journals)
LE RÔLE DES PROBLÈMES DANS L’ENSEIGNEMENT DES MATHÉMATIQUES : ANALYSE DES CROYANCES D’ENSEIGNANTS DU PRIMAIRE
Vlassis, Joëlle; Mancuso, Giovanna; Poncelet, Débora
2014In Cahiers des Sciences de l'Education (Les), 36, p. 143-175
 

Files


Full Text
6._vlassis__mancuso__poncelet__pp._143_174_.pdf
Publisher postprint (940.63 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Vlassis, Joëlle ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Mancuso, Giovanna ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Poncelet, Débora ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Language :
French
Title :
LE RÔLE DES PROBLÈMES DANS L’ENSEIGNEMENT DES MATHÉMATIQUES : ANALYSE DES CROYANCES D’ENSEIGNANTS DU PRIMAIRE
Publication date :
2014
Journal title :
Cahiers des Sciences de l'Education (Les)
ISSN :
2030-9643
Publisher :
Université de Liège. Unité d'Analyse des Systèmes et Pratiques d'Enseignement, Liège, Belgium
Special issue title :
Résolution de problèmes mathématiques : regards croisés sur les élèves et les pratiques enseignantes
Volume :
36
Pages :
143-175
Available on ORBilu :
since 15 January 2015

Statistics


Number of views
129 (5 by Unilu)
Number of downloads
3 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu