Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
PhD and Career - Is a Doctoral Degree Worth It?
Engelage, Sonja; HADJAR, Andreas
2010 • In Claes, David; Preston, Tom Seth (Eds.) Frontiers in Higher Education. At the Interface/Probing the Boundaries, The Idea of Education, volume 72
HADJAR, Andreas ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Langue du document :
Anglais
Titre :
PhD and Career - Is a Doctoral Degree Worth It?
Date de publication/diffusion :
2010
Titre de l'ouvrage principal :
Frontiers in Higher Education. At the Interface/Probing the Boundaries, The Idea of Education, volume 72
Editeur scientifique :
Claes, David
Preston, Tom Seth
Maison d'édition :
Rodopi, Amsterdam - New York, Inconnu/non spécifié
Anker, R., ‘Theory of Occupational Segregation by Sex: An Overview’. International Labour Review, vol. 136, 1997, pp. 315-339.
Arrow, K. J., ‘Higher Education as a Filter’. Journal of Public Economics, vol. 2, 1973, pp. 193-216.
Becker, G. S., Human Capital. A Theoretical and Empirical Analysis, with Special Reference to Education. Columbia University Press, New York & London, 1964.
Becker, R., Staatsexpansion und Karrierechancen. Berufsverläufe im öffentlichen Dienst und in der Privatwirtschaft. Campus, Frankfurt a. M., 1993.
Becker-Schmidt, R., ‘Doppelte Vergesellschaftung von Frauen: Divergenzen und Brückenschläge zwischen Privat- und Erwerbssphäre’, in Handbuch der Frauen- und Geschlechterforschung: Theorie, Methoden, Empirie. R. Becker and B. Kortendiek (eds), VS Verlag, Wiesbaden, 2004, pp. 62-71.
Buchmann, M., Charles M., & Sacchi, S., ‘The Lifelong Shadow. Social Origins and Educational Opportunity in Switzerland. Educational attainment in Thirteen Countries’, in Persistent Inequality. Y. Shavit & H.-P. Blossfeld (eds),. Westview Press, Boulder, San Francisco and Oxford, 1993, pp. 177-192.
Bundesamt für Statistik, Der Einstieg in den Arbeitsmarkt von Schweizer Hochschulabsolvent/innen: Eine empirische Analyse der Absolventenbefragungen 1981 bis 2001. Neuchâtel, BfS, 2002.
Bundesamt für Statistik, Abschlüsse der universitären Hochschulen 2003. Neuchâtel, BfS, 2004.
Enders, J. & Bornmann, L., Karriere mit Doktortitel? Ausbildung, Berufsverlauf und Berufserfolg von Promovierten. Campus Verlag Frankfurt/Main, 2001.
Hartmann, M., ‘Eliten in Deutschland. Rekrutierungswege und Karrierepfade’. Aus Politik und Zeitgeschichte, vol. 10, 2004, pp. 17-24.
Lutz, B. & Sengenberger, W., Arbeitsmarktstrukturen und öffentliche Arbeitsmarktpolitik. Kommission für wirtschaftlichen und sozialen Wandel, Göttingen, 1974.
Schultz, Th., The Economic Value of Education. Studies in the Economics of Education. Elgar Books, Aldershot, 1992.
Solga, H., ‘Ausbildungslosigkeit als soziales Stigma in Bildungsgesellschaften. Ein soziologischer Erklärungsbeitrag für die wachsenden Arbeitsmarktprobleme von gering qualifizierten Personen’. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, vol. 54, 2002, pp. 476-505.
Spence, M. A., Market Signalling: Informational Transfer in Hiring and Related Screening Processes. Harvard University Press, Cambridge, 1974.