Article (Périodiques scientifiques)
Engineered Communities: Industry-Related Open-Air Schools Forging Common Identities and Forms of Citizenship? (c. 1913-1963)
THYSSEN, Geert
2015In History of Education and Children's Literature
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Engineered Communities - Industry-Related Open-Air Schools Forging Common Identities and Forms of Citizenship (c. 1913-1963).docx
Preprint Auteur (148.03 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Disciplines :
Education & enseignement
Histoire
Auteur, co-auteur :
THYSSEN, Geert ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Engineered Communities: Industry-Related Open-Air Schools Forging Common Identities and Forms of Citizenship? (c. 1913-1963)
Date de publication/diffusion :
2015
Titre du périodique :
History of Education and Children's Literature
ISSN :
1971-1093
eISSN :
1971-1131
Maison d'édition :
Edizioni Università di Macerata, Macerata, Italie
Titre particulier du numéro :
Nineteenth- and Twentieth-Century Schools as a Laboratory for the Promotion of National Identity and Citizenship Education
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 29 septembre 2014

Statistiques


Nombre de vues
154 (dont 12 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu