Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Growing in a Niche: Dual Study Programs Contribute to Change in Germany's Higher Education
GRAF, Lukas
2014In WZB Report 2014
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Graf2014_DualStudyProgramsGrowingInANiche.pdf
Postprint Éditeur (230.79 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Dual studies; Duales Studium; Germany
Résumé :
[en] The German educational model is characterized by a historically evolved strong institutional divide between the vocational education and training system and the higher education system. Yet, the contemporary development of dual study programs implies the systematic combination of institutional elements from both subsystems. The rapid expansion of these programs is based on the hybridization of organizational structures – outside of traditional structures – at the nexus of traditional organizational fields of vocational training and higher education.
Centre de recherche :
WZB Berlin Social Science Center
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
GRAF, Lukas ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Growing in a Niche: Dual Study Programs Contribute to Change in Germany's Higher Education
Date de publication/diffusion :
2014
Titre de l'ouvrage principal :
WZB Report 2014
Maison d'édition :
WZB Berlin Social Science Center, Berlin, Allemagne
Pagination :
33-36
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 03 septembre 2014

Statistiques


Nombre de vues
412 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
967 (dont 4 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu