Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Influencia de diferentes formas de representación de un videomodelo en el aprendizaje de una técnica de lanzamiento compleja
BUND, Andreas; Ghorbani, Saeed
2014In Arias, Elkin; Aguilar, Rafael Darío (Eds.) Avances en entrenamiento deportivo
 

Documents


Texte intégral
Publikation_Bund_Ghorbani_2013_Expomotricidad.pdf
Postprint Éditeur (1.41 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
model learning; baseball; kinematic analysis
Résumé :
[en] Based on the principle of demonstration and imitation of motor skills, observational learning is a classical method of teaching and learning in the field of sports. A pivotal question regarding to observational learning is which type of information is transmited by the model and his behaviour or, in other words, which information is extracted by the observer. In the "visual percpetion theory", Scully and Newell (1985) assume that mainly relative movement-information is transmitted. As "relative movement" they de-fine spatio-temporal changes in a joint or limb relative to another. According to this theory, demonstration which point out information about the relativ structure of a motor skill, e.g., point-light- and stick-figure videos, should be particularly effective. This hypothesis was examined in a study, in which 41 participants practiced the baseball pitch supported by a classic video, point-light vodeo, stick-figure video, or without video. Participants completed a pretest, three blocks of practice, and an early and delayed retention test. Learning was assessed using kinematic analyses of intra- and interlimb coordination. Overall, the hypothesis was not confirmed. The analyses revealed no significant benefit for participants who had practiced with the point-light- or stick-figure video. The results are discussed with regard to the visual perception theory and the method of our investigation.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
BUND, Andreas ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Ghorbani, Saeed
Langue du document :
Espagnol
Titre :
Influencia de diferentes formas de representación de un videomodelo en el aprendizaje de una técnica de lanzamiento compleja
Titre traduit :
[en] Effect of different model visualisations on learning a complex throwing skill
Date de publication/diffusion :
février 2014
Nom de la manifestation :
Expomotricidad 2013
Organisateur de la manifestation :
Universidad de Antioquia
Lieu de la manifestation :
Medellín, Colombie
Date de la manifestation :
18-11-2013 to 21-11-2013
Sur invitation :
Oui
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Avances en entrenamiento deportivo
Titre traduit de l'ouvrage principal :
[en] Progresses in training science
Editeur scientifique :
Arias, Elkin
Aguilar, Rafael Darío
Maison d'édition :
Universidad de Antioquia, Medellín, Colombie
ISBN/EAN :
978-958-8848-21-1
Pagination :
40-75
Disponible sur ORBilu :
depuis le 14 mai 2014

Statistiques


Nombre de vues
336 (dont 6 Unilu)
Nombre de téléchargements
266 (dont 2 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu