Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Learning and teaching Chinese in the Netherlands: The metapragmatics of a polycentric language
Li, Jinling; JUFFERMANS, Kasper
2014In Curdt-Christiansen, Xiao-Lan; Hancock, Andrew (Eds.) Learning Chinese in Diasporic Communities: Many pathways to being Chinese
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Li Juffermans 2014 metapragmatics of polycentric lg proofs.pdf
Preprint Auteur (212.37 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
mobility; Chinese; globalisation; superdiversity; diaspora; language change; complementary education; ethnography
Résumé :
[en] This paper is concerned with the metapragmatics of Chinese as a polycentric language. Based on ethnographic observation and interview in and around a Chinese complementary school in the Netherlands, this paper describes an ongoing shift along with demographic, economic and political changes, in what counts as Chinese: a shift from Hong Kong and Taipei to Beijing as the most powerful centre of Chinese in the world. Migration makes communicative resources like language varieties globally mobile and this affects the normativity in the diaspora classroom. A clearer understanding of the metapragmatics of Chinese is useful because it provides a key to understanding social identities in contemporary Chinese migration contexts and to understanding language within contexts of current globalisation.
Disciplines :
Langues & linguistique
Auteur, co-auteur :
Li, Jinling
JUFFERMANS, Kasper ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Learning and teaching Chinese in the Netherlands: The metapragmatics of a polycentric language
Date de publication/diffusion :
juillet 2014
Titre de l'ouvrage principal :
Learning Chinese in Diasporic Communities: Many pathways to being Chinese
Editeur scientifique :
Curdt-Christiansen, Xiao-Lan
Hancock, Andrew
Maison d'édition :
John Benjamins, Amsterdam, Pays-Bas
ISBN/EAN :
9789027205308
Collection et n° de collection :
AILA Applied Linguistics Series; 12
Pagination :
97-116
Peer reviewed :
Peer reviewed
Intitulé du projet de recherche :
IDII4MES
Organisme subsidiant :
HERA - Humanities in the European Research Area
Disponible sur ORBilu :
depuis le 30 avril 2014

Statistiques


Nombre de vues
166 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
246 (dont 3 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu