Pas de texte intégral
Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Heteroglossia in a Multilingual Learning Space: Approaching Language beyond ‘Lingualisms’
MICK, Carola
2011In Hélot, Christine; Ó Laoire, Muiris (Eds.) Language Policy for the Multilingual Classroom. Pedagogy of the Possible
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] The book proposes a round the world exploration of the way our traditionally monolingual school systems are being challenged by students from diverse language backgrounds, forcing educationalists to question entrenched ideologies of language and challenging teachers in their everyday classrooms to rethink their relationships to language learning and the issue of diversity.
Disciplines :
Langues & linguistique
Education & enseignement
Identifiants :
UNILU:UL-CHAPTER-2011-104
Auteur, co-auteur :
MICK, Carola ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Heteroglossia in a Multilingual Learning Space: Approaching Language beyond ‘Lingualisms’
Date de publication/diffusion :
08 juin 2011
Titre de l'ouvrage principal :
Language Policy for the Multilingual Classroom. Pedagogy of the Possible
Editeur scientifique :
Hélot, Christine
Ó Laoire, Muiris
Maison d'édition :
Multilingual Matters
ISBN/EAN :
9781847693679
Collection et n° de collection :
Bilingual Education & Bilingualism
Pagination :
22-41
Disponible sur ORBilu :
depuis le 10 mars 2014

Statistiques


Nombre de vues
163 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
12
citations Scopus®
sans auto-citations
11

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu