Article (Périodiques scientifiques)
Prevention of Aggression in schools through a bystander intervention training
PFETSCH, Jan; STEFFGEN, Georges; Gollwitzer, Mario et al.
2011In International Journal of Developmental Science, 5, p. 139 - 149
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
fulltext.pdf
Postprint Éditeur (327.54 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
violence prevention; primary prevention; active bystander behavior
Résumé :
[en] Although the majority of students disapprove of aggressive behavior in school, only some of them intervene when witnessing aggression between their classmates. This study examines how bystanders might be activated to support the victims of aggression in school. The effectiveness of a Bystander Intervention Training for students, implemented via teachers, was evaluated. Data from 22 training and 26 control classes were collected at three occasions and analyzed using multivariate multilevel analyses. The primary evaluation criterion was the change in frequencies of aggression and active vs. passive bystander behavior. The training reduced passive bystander behavior and victimization over time. Training effects were stronger for classes with high implementation quality. Recommendations for the implementation of the training will be discussed.
Disciplines :
Psychologie sociale, industrielle & organisationnelle
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2012-669
Auteur, co-auteur :
PFETSCH, Jan ;  Technical University of Berlin, Germany
STEFFGEN, Georges ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Gollwitzer, Mario
Ittel, Angela
Langue du document :
Anglais
Titre :
Prevention of Aggression in schools through a bystander intervention training
Date de publication/diffusion :
2011
Titre du périodique :
International Journal of Developmental Science
ISSN :
2192-001X
eISSN :
2191-7485
Maison d'édition :
IOS press, Amsterdam, Pays-Bas
Volume/Tome :
5
Pagination :
139 - 149
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 15 février 2014

Statistiques


Nombre de vues
355 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
6 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
17
citations Scopus®
sans auto-citations
11
citations OpenAlex
 
23

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu