Pas de texte intégral
Article (Périodiques scientifiques)
Conceptual change research and science education practice: A response from educators
SIRY, Christina; Horowitz, G; Otulaja, F.S. et al.
2008In Cultural Studies of Science Education, 3 (2), p. 451-470
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Science education; Research context; Conceptual change; Teacher research; Metalogue
Résumé :
[en] We discuss the eight papers in this issue of Cultural Studies of Science Education focusing on the debate over conceptual change in science education and explore the issues that have emerged for us as we consider how conceptual change research relates to our practice as science educators. In presenting our interpretations of this research, we consider the role of participants in the research process and contextual factors in conducting research on science conceptions, and draw implications for the teaching of science.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
SIRY, Christina  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Horowitz, G
Otulaja, F.S.
Gillespie, N
Shady, A
Augustin, L.A.
Langue du document :
Anglais
Titre :
Conceptual change research and science education practice: A response from educators
Date de publication/diffusion :
2008
Titre du périodique :
Cultural Studies of Science Education
ISSN :
1871-1502
Maison d'édition :
Springer Science & Business Media B.V.
Volume/Tome :
3
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
451-470
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 janvier 2014

Statistiques


Nombre de vues
147 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

OpenCitations
 
3
citations OpenAlex
 
3

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu