Article (Périodiques scientifiques)
The development of initial teacher education focusing on multilingualisms: the innovative approach of Luxembourg
MAX, Charles
2011In ForumSprache, 5 (Ausgabe 05 / 2011), p. 59 - 78
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
2011_Max_ForumSprache.pdf
Postprint Éditeur (1.35 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
teacher education; multilingualism; innovation
Résumé :
[en] This paper provides an overview of the innovative initial teacher education program ‘Bachelor en Sciences de l’Education’, which was launched in 2005 at the University of Luxembourg. Facing the challenges of a traditional multilingual curriculum, Luxembourg’s teaching professionals are facing multiple multilingualisms on a daily basis, stemming from diversified media-input, migration, commuting of parents and/or children and the divergent values attributed to languages within the national context. Therefore, teachers (in focus here: pre-primary, primary, lower secondary level) need to develop concepts, skills and tools for dealing with the realities of language and the learning of languages from a language integrated perspective. The paper presents the transdisciplinary architecture of the supportive and challenging initial teacher education (ITE) learning culture, i.e. the cultural-historical and sociocultural frameworks of the collaborative study approach and the innovative spaces for dialogue, meaning making and learning across boundaries. First hand experiences from the implementation of the program will elucidate horizontal forms of learning in a specific multilingual and multimodal ‘learning-for-teaching’ activity.
Disciplines :
Education & enseignement
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2011-314
Auteur, co-auteur :
MAX, Charles ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Langue du document :
Anglais
Titre :
The development of initial teacher education focusing on multilingualisms: the innovative approach of Luxembourg
Date de publication/diffusion :
2011
Titre du périodique :
ForumSprache
eISSN :
1868-0852
Maison d'édition :
Hueber Verlag, Ismaning, Allemagne
Volume/Tome :
5
Fascicule/Saison :
Ausgabe 05 / 2011
Pagination :
59 - 78
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 09 janvier 2014

Statistiques


Nombre de vues
160 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
3 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu