Pas de texte intégral
Article (Périodiques scientifiques)
‘C'est canard’ – ‘C'est un vert’. Der Artikelgebrauch im frühen gesteuerten Erwerb des Französischen
ZIEGLER, Gudrun; Mutz, Katrin
2003In Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik [= LiLi], 33 (131), p. 76-105
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] At an early stage of instructed foreign language learning (French), young learners develop a simplest language which reflects similarities with adult learner varieties, Creole systems and strategies of (first) language acquisition. Due to the fact that their L1 (German) has still to be extended, especially in terms of the written variety, learners interact in an environment with specific language use. Considering young learners language production, examples of article use in instructed interaction were investigated.
Disciplines :
Langues & linguistique
Education & enseignement
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2010-321
Auteur, co-auteur :
ZIEGLER, Gudrun ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Mutz, Katrin
Langue du document :
Allemand
Titre :
‘C'est canard’ – ‘C'est un vert’. Der Artikelgebrauch im frühen gesteuerten Erwerb des Französischen
Titre traduit :
[en] ‘C'est canard’ – ‘C'est un vert’. Article Usage in the Early Tutored Acquisition of French
Date de publication/diffusion :
2003
Titre du périodique :
Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik [= LiLi]
ISSN :
0049-8653
Maison d'édition :
J. B. Metzler, Stuttgart, Allemagne
Volume/Tome :
33
Fascicule/Saison :
131
Pagination :
76-105
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 20 décembre 2013

Statistiques


Nombre de vues
146 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu