Article (Périodiques scientifiques)
Incomplete Psychometric Equivalence of Scores Obtained on the Manual and the Computer Version of the Wisconsin Card Sorting Test?
STEINMETZ, Jean-Paul; Brunner, Martin; Loarer, Even et al.
2010In Psychological Assessment, 22 (1), p. 199-202
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Steinmetz%20et%20al.2010_PA.pdf
Postprint Éditeur (56.09 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Wisconsin Card Sorting Test; computerized asessment; psychometric score equivalence
Résumé :
[en] The Wisconsin Card Sorting Test (WCST) assesses executive and frontal lobe function and can be administered manually or by computer. Despite the widespread application of the 2 versions, the psychometric equivalence of their scores has rarely been evaluated and only a limited set of criteria has been considered. The present experimental study (N 100 healthy adults) therefore examined the psychometric equivalence of 4 scores (i.e., Total Correct, Percentage of Errors, Perseverative Errors, and Failure-to-Maintain-Set) obtained on the 2 versions of the WCST in terms of 4 key criteria identified within the framework of classical test theory. The results showed considerable differences in variances, small to modest parallel-forms reliability coefficients, and small to modest temporal stability coefficients. Taken together, our results suggest that scores on the manual version and the computer version of the WCST show incomplete psychometric equivalence.
Disciplines :
Psychologie cognitive & théorique
Auteur, co-auteur :
STEINMETZ, Jean-Paul 
Brunner, Martin
Loarer, Even
HOUSSEMAND, Claude ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Incomplete Psychometric Equivalence of Scores Obtained on the Manual and the Computer Version of the Wisconsin Card Sorting Test?
Date de publication/diffusion :
mars 2010
Titre du périodique :
Psychological Assessment
ISSN :
1040-3590
eISSN :
1939-134X
Maison d'édition :
American Psychological Association, Arlington, Etats-Unis - Virginie
Volume/Tome :
22
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
199-202
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 16 décembre 2013

Statistiques


Nombre de vues
201 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
29
citations Scopus®
sans auto-citations
29
OpenCitations
 
23
citations OpenAlex
 
43
citations WoS
 
30

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu