Article (Périodiques scientifiques)
Using the LLTM to evaluate an item-generating system for reading comprehension
SONNLEITNER, Philipp
2008In Psychology Science Quarterly, 50 (3), p. 345-362
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Sonnleitner_Using the LLTM_2008.pdf
Postprint Éditeur (227.98 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
reading comprehension; LLTM; item-generating rules
Résumé :
[en] Due to inconclusive findings concerning the components responsible for the difficulty of reading comprehension items, this paper attempts to set up an item-generating system using hypothesis-driven modeling of item complexity applying Fischer’s (1973) linear logistic test model (LLTM) to a German reading comprehension test. This approach guarantees an evaluation of the postulated item-generating system; moreover construct validity of the administered test is investigated. Previous findings in this field are considered; additionally, some text features are introduced to this debate and their impact on item difficulty is discussed. Results once more show a strong influence of formal components (e.g. the number of presented response options in a multiple-choice-format), but also indicate how this effect can be minimized.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
SONNLEITNER, Philipp  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Using the LLTM to evaluate an item-generating system for reading comprehension
Date de publication/diffusion :
2008
Titre du périodique :
Psychology Science Quarterly
Volume/Tome :
50
Fascicule/Saison :
3
Pagination :
345-362
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 09 décembre 2013

Statistiques


Nombre de vues
437 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
355 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu