Paper published in a book (Scientific congresses, symposiums and conference proceedings)
Les représentations des enseignants du début du secondaire sur l’environnement socio-éducatif de leur établissement scolaire et la mise en relation de ces représentations avec l’accrochage scolaire des élèves lors de la transition primaire-secondaire.
Poncelet, Débora; Dierendonck, Christophe
2013In Actualité de la recherche en Education et Formation
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Poncelet Dierendonck Représentations des enseignants AREF 2013.pdf
Publisher postprint (1.06 MB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Poncelet, Débora ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Dierendonck, Christophe  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Language :
English
Title :
Les représentations des enseignants du début du secondaire sur l’environnement socio-éducatif de leur établissement scolaire et la mise en relation de ces représentations avec l’accrochage scolaire des élèves lors de la transition primaire-secondaire.
Publication date :
2013
Event name :
Actes du congrès de l’AREF
Event place :
Montpellier, France
Event date :
27-30 août
Audience :
International
Main work title :
Actualité de la recherche en Education et Formation
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 12 November 2013

Statistics


Number of views
96 (1 by Unilu)
Number of downloads
6 (4 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu