Article (Scientific journals)
Un modèle en pistes causales pour appréhender la complexité du phénomène d’accrochage scolaire lors de la transition primaire-secondaire
Poncelet, Débora; Lafontaine, Dominique
2011In Mesure et Évaluation en Éducation, 34 (1), p. 55-95
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Un modèle en pistes causales_2011_Poncelet.pdf
Publisher postprint (852.76 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Poncelet, Débora ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Lafontaine, Dominique
Language :
French
Title :
Un modèle en pistes causales pour appréhender la complexité du phénomène d’accrochage scolaire lors de la transition primaire-secondaire
Publication date :
2011
Journal title :
Mesure et Évaluation en Éducation
ISSN :
0823-3993
eISSN :
2368-2000
Publisher :
Association pour le Développement des Méthodologies d'Evaluation en Education (ADMEE), Québec, Canada
Volume :
34
Issue :
1
Pages :
55-95
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBilu :
since 12 November 2013

Statistics


Number of views
66 (2 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu