No full text
Article (Scientific journals)
Forschungsprojekt Frühfranzösisch an der Universität des Saarlandes. Code-switching im Sprachunterrricht anhand von Beispielen aus dem Projektcorpus “Effizienz des Frühunterrichts Französisch in saarländischen Schulen“. Wie funktioniert code-switching bei Schülern und Lehrern in der Interaktion im Unterricht?
Ehrhart, Sabine
2003In Zeitschrift für Angewandte Linguistik, 39, p. 75-86
Peer reviewed
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Abstract :
[en] Even though the important role of early institutional language teaching has been proved by numerous studies, the practical applications of these findings are still very rare. In the Saarland, one of the German Laender which is situated on the border with France, a pilote project examinates the learning behaviour and mechanism with German primary school children learning French, their neighbouring language, from age 6 on. The author is the coordinator of the scientific team which follows the project from a universitarian point of view. The aim of the paper is to show the important role code-switching plays in this kind of teaching environment and it tries to evaluate its importance by giving examples from different stages of progress during the first two years of learning
Disciplines :
Languages & linguistics
Identifiers :
UNILU:UL-ARTICLE-2010-664
Author, co-author :
Ehrhart, Sabine ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Language :
German
Title :
Forschungsprojekt Frühfranzösisch an der Universität des Saarlandes. Code-switching im Sprachunterrricht anhand von Beispielen aus dem Projektcorpus “Effizienz des Frühunterrichts Französisch in saarländischen Schulen“. Wie funktioniert code-switching bei Schülern und Lehrern in der Interaktion im Unterricht?
Publication date :
2003
Journal title :
Zeitschrift für Angewandte Linguistik
ISSN :
2190-0191
Publisher :
de Gruyter, Berlin, Germany
Volume :
39
Pages :
75-86
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 08 November 2013

Statistics


Number of views
108 (0 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu