Profil

BERG Charles

Main Referenced Co-authors
MILMEISTER, Marianne  (18)
WEIS, Christiane  (17)
Kneip, Nico (5)
JOACHIM, Patrice  (4)
Meyer, Jean-Louis (4)
Main Referenced Keywords
climat familial (2); coding (2); grounded theory methodology (2); Health Behaviour in Schoolaged Children (HBSC) (2); Mobilität (2);
Main Referenced Disciplines
Sociology & social sciences (34)
Languages & linguistics (1)

Publications (total 35)

The most downloaded
46 downloads
Berg, C., Ferring, D., & Weis, C. (Eds.). (2008). Sprachförderung in der frühen Kindheit. Ergebnisse eines INSIDE-Workshops. Luxemburg, Luxembourg: Universität Luxemburg. https://hdl.handle.net/10993/14324

The most cited

2 citations (Scopus®)

Berg, C., & Milmeister, M. (2007). Im Dialog mit den Daten das eigene Erzählen der Geschichte finden. Über die Kodierverfahren der Grounded Theory Methodologie. Historische Sozialforschung, 19, 182-210. https://hdl.handle.net/10993/23808

Berg, C., Milmeister, M., & Weis, C. (November 2014). How can Evidence-based Policy Emerge from Empirical Data? Youth Voice Journal, 4, 33-52.
Peer Reviewed verified by ORBi

Berg, C., Milmeister, M., & Weis, C. (2013). Learning mobility in the youth field: Starting to set a framework. In G. J. Friesenhahn, H. Schild, H.-G. Wicke, ... J. Balogh (Eds.), Learning mobility and non-formal learning in European contexts. Policies approaches and examples (pp. 13-23). Strasbourg, France: Council of Europe Publishing.

Berg, C., Da Silva Santos, C., & Weis, C. (2013). Les discours sur le climat scolaire et le changement de l'école d'aujourd'hui: Expériences de terrain et réflexions sociologiques. Paris/Norderstedt, Unknown/unspecified: Books on Demand.

Berg, C., Milmeister, M., & Weis, C. (2013). Superdiversität in Luxemburg? In H. Sieburg (Ed.), Vielfalt der Sprachen - Varianz der Perspektiven. Zur Geschichte und Gegenwart der Luxemburger Mehrsprachigkeit (pp. 9-36). Bielefeld, Germany: transcript Verlag.

Milmeister, P., & Berg, C. (2012). "NEETS" in Luxemburg: Explorative Studie zu Konzept und Phänomen, mit Einschätzungen von Akteuren aus dem Jugendbereich. Luxembourg, Luxembourg: Université du Luxembourg.

Berg, C., Meyer, J.-L., & Milmeister, M. (2012). Diversité des jeunes et accès au bien-être (DJAB). Rapport de projet. Walferdange, Luxembourg: Université du Luxembourg.

Meyers, C., Heinen, A., & Berg, C. (2012). Die Jugend der Gemeinde Mersch. Entwicklungen und Perspektiven. Ergebnisbericht der Jugendstudie im Rahmen des Jugendkommunalplanes für die Gemeinde Mersch. Walferdange, Luxembourg: Universität Luxemburg, INSIDE.

Berg, C., & Milmeister, M. (September 2011). What is the relevance of negotiating intergenerational relations for the construction of youth in contemporary societies? [Paper presentation]. 10th ESA Conference: Social Relations in Turbulent Times, Geneva, Switzerland.

Berg, C., & Milmeister, M. (2011). Im Dialog mit den Daten das eigene Erzählen der Geschichte finden: Über die Kodierverfahren der Grounded-Theory-Methodologie. In G. Mey & K. Mruck (Eds.), Grounded Theory Reader (2nd revised edition, pp. 303-332). Wiesbaden, Germany: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Berg, C., Joachim, P., Kneip, N., Sahr, R., & Weis, C. (2011). Needs analysis report for Luxembourg. In C. Berg, N. Kneip, R. Sahr, ... C. Weis (Eds.), Changing educational competences in a context of language diversity: Luxembourg related outcomes from a European project (pp. 17-44). Luxembourg, Unknown/unspecified: University of Luxembourg.

Berg, C., Joachim, P., Kneip, N., Sahr, R., & Weis, C. (2011). The national adaptation in Luxembourg. In C. Berg, N. Kneip, R. Sahr, ... C. Weis (Eds.), Changing educational competences in a context of language diversity: Luxembourg related outcomes from a European project (pp. 95-106). Luxembourg, Unknown/unspecified: University of Luxembourg.

Berg, C., & Weis, C. (2011). Préface. In C. Berg, N. Kneip, R. Sahr, ... C. Weis (Eds.), Changing educational competences in a context of language diversity: Luxembourg related outcomes from a European project (pp. 7-10). Luxembourg, Unknown/unspecified: University of Luxembourg.

Berg, C., Kneip, N., Sahr, R., & Weis, C. (Eds.). (2011). Changing educational competences in a context of language diversity: Luxembourg related outcomes from a European project. Luxembourg, Unknown/unspecified: University of Luxembourg.

Milmeister, P., Roob, C., & Berg, C. (2010). Das Verhältnis junger Menschen in Luxemburg zum öffentlichen Nahverkehr. Über die Bedeutung des ÖPNV im Alltag und die Hintergründe von Mobilitätsverhalten. Luxembourg, Luxembourg: Université du Luxembourg.

Berg, C., & Milmeister, M. (September 2010). Anwendung der Grounded Theory in der Evaluation [Paper presentation]. 13. Jahrestagung der DeGEval: „Evaluation und Methoden“, Luxemburg, Luxembourg.

Berg, C., Biewers, S., Milmeister, M., & Joachim, P. (2010). CESIJE und Evaluation. Zeitschrift für Evaluation, 9 (2), 349-354.
Peer Reviewed verified by ORBi

Berg, C., Kerger, L., Meisch, N., & Milmeister, M. (Eds.). (2009). Savoirs et engagements: Hommage à Georges Wirtgen. Differdange, Luxembourg: éditions PHI.

Berg, C., & Milmeister, M. (2009). Mobilität und Sozialisation. In C. Berg, L. Kerger, N. Meisch, ... M. Milmeister (Eds.), Savoirs et engagements. Hommage à Georges Wirtgen (pp. 259-270). Differdange, Luxembourg: éditions PHI.

Berg, C., Joachim, P., Kneip, N., Sahr, R., & Weis, C. (2009). Needs analysis report for Luxembourg in the frame of the EUCIM-TE-project. Luxembourg, Luxembourg: CESIJE.

Berg, C., & Weis, C. (2009). Le climat scolaire dans les écoles primaires luxembourgeoises: rapport intermédiaire. Luxembourg, Luxembourg: CESIJE.

Berg, C., Ferring, D., Kneip, N., Roth, H.-J., & Weis, C. (2008). Von der praktischen Problemartikulation über diverse Theorieansätze zum dynamischen Modellversuch. In C. Berg, D. Ferring, ... C. Weis (Eds.), Sprachförderung in der frühen Kindheit: Ergebnisse eines INSIDE-Workshops (pp. 79-91). Luxemburg, Luxembourg: Universität Luxemburg.

Berg, C., & Weis, C. (2008). Überlegungen zur Reform des Sprachenunterrichts in Luxemburg. In B. Hofman & R. Valtin (Eds.), Checkpoint Literacy. Tagungsband 2 zum 15. Europäischen Lesekongress 2007 in Berlin (pp. 248-259). Berlin, Germany: Deutsche Gesellschaft für Lesen und Schreiben.
Peer reviewed

Berg, C., Ferring, D., & Weis, C. (Eds.). (2008). Sprachförderung in der frühen Kindheit. Ergebnisse eines INSIDE-Workshops. Luxemburg, Luxembourg: Universität Luxemburg.

Berg, C., & Milmeister, M. (September 2007). Young people's knowledge on HIV transmission [Paper presentation]. 8th Annual Conference of the ESA: Conflict, Citizenship and Civil Society, Glasgow, United Kingdom.

Berg, C., & Weis, C. (2007). Réajustement de l'enseignement des langues. Plan d'action 2007-2009: Contribuer au changement durable du système éducatif par la mise en oeuvre d'une politique linguistique éducative. Luxembourg, Unknown/unspecified: CESIJE.

Berg, C., & Milmeister, M. (2007). Im Dialog mit den Daten das eigene Erzählen der Geschichte finden. Über die Kodierverfahren der Grounded Theory Methodologie. Historische Sozialforschung, 19, 182-210.
Peer reviewed

Berg, C., Meyers, C., Milmeister, P., & Weis, C. (2006). Employment in the public sector: a transnational and European analysis: Rapport du projet EFPE - Emploi dans la fonction publique en Europe pour la Commission européenne. Luxembourg, Unknown/unspecified: CESIJE.

Berg, C., Meyer, J.-L., & Milmeister, M. (September 2005). Young people's access to well-being: Hesitating between a cultural or a structural reading. On the roads towards an alternative research agenda [Paper presentation]. 7th ESA Conference "Rethinking inequalities", Institute of Sociology Nicolaus Copernicus University Torun, Poland.

Berg, C., Milmeister, M., & Schoos, J. (2005). Stadtraum - Jugendraum? Vom professionellen Diskurs über Gefährdete zu multimodalen Hilfestellungen in einer vernetzten Jugendsozialarbeit. Esch/Alzette, Luxembourg: éditions PHI.

Berg, C., Meyer, J.-L., & Milmeister, M. (2005). Genre et expression contrastée du bien-être des jeunes. Projet DJAB - Diversité des jeunes et accès au bien-être. In M. Milmeister (Ed.), Aspects de la recherche jeunesse: Diversité et genre. Documents de la Journée CESIJE du 17 décembre 2004 (pp. 65-79). Luxembourg, Luxembourg: Editions du CESIJE asbl.

Berg, C., & Weis, C. (2005). Sociologie de l'enseignement des langues dans un environnement multilingue. Rapport national en vue de l'élaboration du profil des politiques linguistiques éducatives luxembourgeoises. Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP, CESIJE.

Berg, C., Meyers, C., Milmeister, P., & Weis, C. (2005). Monographies d'établissements scolaires et d'autorités locales: Monographies réalisées dans le cadre du projet EFPE. Luxembourg, Luxembourg: CESIJE.

Berg, C., Meyer, J.-L., & Milmeister, M. (September 2004). Diversity of young people and access to well-being: First results from HBSC-study secondary analysis and replication studies [Paper presentation]. The BSA Medical Sociology Group 36th Annual Conference 2004, University of York, United Kingdom.

Berg, C., Schoos, J., & Milmeister, M. (2004). Problematisches Verhalten Jugendlicher in der Stadt. Kritische Reflexion über multimodale Hilfestellungen für Gefährdete. Schlussbericht des Projektes "Streetwork - Jugendliche im städtischen Raum". Luxemburg, Luxembourg: CESIJE.

Berg, C., Milmeister, M., & Schoos, J. (2004). Vernetzung in der Sozial- und Jugendarbeit. Ein Werkstattbericht des Projektes "Jugendliche im städtischen Raum". In M. Milmeister (Ed.), Aspects de la recherche jeunesse: Risques, désavantages, opportunités. Documents de la Journée CESIJE du 28 janvier 2004 (pp. 103-122). Luxembourg, Luxembourg: Editions du CESIJE asbl.

Contact ORBilu