NIENHAUS, S. (2017). Wie wird Ungleichheitsrelevanz im Bildungs- und Betreuungsalltag hergestellt? Eine qualitative Mehrebenenanalyse auf Basis ethnographischer Fallstudien in Luxemburger Kindertageseinrichtungen und Vorschulen [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/31804 |
NIENHAUS, S. (2017). Memories; Sticky Thoughts; Drowning; The Sea; City Life; Surrender; Writer´s Block; Spring; Death; Beach Life; About Time; Entrapment. In T. Caeners & L. Schreyer (Eds.), Verse and Tile. Duisburg, Germany: Gilles und Francke. |
BOLLIG, S., HONIG, M.-S., & NIENHAUS, S. (2016). Vielfalt betreuter Kindheiten. Ethnographische Fallstudien zu den Bildungs- und Betreuungsarrangements 2-4jähriger Kinder. Belval, Luxembourg: University of Luxemburg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/27720 |
BOLLIG, S., & NIENHAUS, S. (10 December 2015). Vielfalt betreuter Kindheiten. Ethnographische Portraits zu den Bildungs- und Betreuungsarrangements 2-4jähriger Kinder [Paper presentation]. Bildungslandschaften früher Kindheit. Bilanz und Perspektiven im Austausch zwischen Forschung, Praxis & Politik, Luxembourg, Luxembourg. |
NIENHAUS, S. (25 August 2015). Multi-Layered Positioning in Care Arrangements - an Ethnographic View on Social Inequality in Day Care [Paper presentation]. 12th Conference of the European Sociological Association, Prague, Czechia. |
NIENHAUS, S. (March 2015). Multi-Layered Spaces for Unequal Positioning in ECEC Systems [Paper presentation]. Heterogeneity, Differences and Inequalities in ECEC - Ethnographic/Qualitative Approaches, Walferdange, Luxembourg. |
NIENHAUS, S. (09 September 2014). Performing Day Care Childhoods: Children as Actors of their Differential Care Arrangements [Paper presentation]. 24th EECERA Conference: Us, Them, & Me - Universal, Targeted or Individuated Early Childhood Programmes, Crete, Greece. |
BOLLIG, S., & NIENHAUS, S. (30 August 2013). Unequal geographies of ‘day-care childhood’. ECEC policies, familial strategies and children’s activities [Paper presentation]. 23th EECERA-Conference: Values, Cultures and Contexts, Tallin, Estonia. |
NIENHAUS, S. (2012). "Ich muss das nicht, ich will das aber selber?!" Wie jugendliche Schüler im Alltag mit Druck und Motivation umgehen. Eine qualitative Analyse vor dem Hintergrund sozialer Ungleichheit [Postdoctoral thesis & other thesis, University of Duisburg-Essen]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/31940 |