Article (Périodiques scientifiques)
The Lure of the Brand: Evidence from the European Mutual Fund Industry
IREK, Fabian; Hazenberg, Jan Jaap; Van der Scheer, Willem et al.
2013In European Financial Management
Peer reviewed
 

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Résumé :
We investigate the effect of the fund provider s brand on mutual fund flows by using a unique data set that represents a direct assessment of the brand image of European fund providers. A superior brand image increases the sensitivity of fl ows to past performance, while an inferior brand decreases it. Funds with a superior brand are not protected against out flows when there is underperformance. A superior brand, coupled with high past performance, generates persistent infl ows and performance persistence so investors will benefi t when a superior brand fund with high past performance is chosen.
Disciplines :
Finance
Auteur, co-auteur :
IREK, Fabian ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Luxembourg School of Finance (LSF)
Hazenberg, Jan Jaap;  ING Investment Management
Van der Scheer, Willem;  ING Investment Management
Stefanova, Mariela;  MeesPierson Investment Bank
Langue du document :
Anglais
Titre :
The Lure of the Brand: Evidence from the European Mutual Fund Industry
Date de publication/diffusion :
août 2013
Titre du périodique :
European Financial Management
ISSN :
1354-7798
Maison d'édition :
Blackwell Publishing
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 22 octobre 2013

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