Article (Périodiques scientifiques)
Interrupting the politics of learning
BIESTA, Gert
2013In Power and Education, 5 (1), p. 4-15
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
6 PUB Biesta_POWER_5_1_web.pdf
Postprint Éditeur (108.31 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
learnification; interruption; Foucault
Résumé :
[en] In this article, the author raises critical questions about the notion of 'learning', the language of 'learning' and the discourse of 'learning'. The analytical and critical device used is the idea of the 'politics of learning', through which the author highlights the powerful work that is being done by, and which at the very same time is hidden behind, the discourse of 'learning'. The author focuses on the field of lifelong learning, not only because it is here that claims about and demands for learning are most explicitly articulated, but also because this field, through both policy and research, is contributing most strongly to an apparent 'common sense' about learning in contemporary societies. Based on this analysis, the author argues that there is a need for an interruption of the politics of learning in order to reclaim the emancipatory potential of education.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
BIESTA, Gert ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Interrupting the politics of learning
Date de publication/diffusion :
2013
Titre du périodique :
Power and Education
ISSN :
1757-7438
Maison d'édition :
Symposium Journals, Oxford, Royaume-Uni
Volume/Tome :
5
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
4-15
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 08 octobre 2013

Statistiques


Nombre de vues
294 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
1410 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
115
citations Scopus®
sans auto-citations
90
OpenCitations
 
56
citations OpenAlex
 
110

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu