Pas de texte intégral
Article (Périodiques scientifiques)
Vorbereitung auf inklusiven Fachunterricht:
Gotling, Nicole; Hüttner, Julia; PROYER, Michelle et al.
2024In Fremdsprachen Lehren und Lernen, 53 (2)
Editorial reviewed
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] In order to prepare foreign language teachers for successful inclusive teaching, particularly from a subject-specific perspective, there is a need for suitable formats for teacher education to be developed and evaluated. The project ELLeN (English Language Learning & Neurodiversity, http://ellen-project.eu/) applied an inquiry-based learning (IBL) and participatory approach to base pre-service teachers’ learning on first-person narratives of neurodivergent individuals’ and professionals’ experiences in inclusive education. In this interdisciplinary project, pre-service teachers were introduced to the principles of inclusive teaching and neurodiversity through the format of IBL. Supported by multimodal and multi-perspective materials, they prepared tasks on neurodiversity and the implementation of qualitative interviews and their analysis. To investigate the development of their attitudes and perceived competence growth regarding neurodiversity-inclusive English teaching, we employed questionnaires, written reflections and focus group interviews. Results show that a focused IBL approach can help strengthen prospective teachers in seeing inclusive EFL teaching as feasible and enriching.</uh:p>
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Gotling, Nicole
Hüttner, Julia
PROYER, Michelle  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW) > Teaching and Learning
Schlick, Manuela
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Allemand
Titre :
Vorbereitung auf inklusiven Fachunterricht:
Date de publication/diffusion :
01 décembre 2024
Titre du périodique :
Fremdsprachen Lehren und Lernen
ISSN :
0932-6936
Maison d'édition :
Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG
Volume/Tome :
53
Fascicule/Saison :
2
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 06 juin 2025

Statistiques


Nombre de vues
48 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu