Article (Périodiques scientifiques)
To syndicate or not: a replication and extension about the influence of business angels’ personality traits on syndication using Twitter data
ALTMEIER, Angela; FISCH, Christian
2024In Management Review Quarterly: Systematic Literature Reviews, Meta-Analyses, and Replication Studies
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

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(2024, MRQ) Altmeier and Fisch - To syndicate or not.pdf
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Mots-clés :
Business angels; Personality traits; Language analysis; Replication study; Syndication; OLCPT
Résumé :
[en] Personality traits can determine business angels’ decision to engage in syndication (i.e., co-investing with other investors). We conduct a quasi-random replication of Block et al. (J Bank Finance 100:306–327, 2019), who document an influence of the Big 5 personality traits on syndication. We employ a machine learning-based approach to operationalize business angels’ personality traits in a comprehensive sample of 4449 investments made by 1241 US business angels. Our main analysis underlines that personality traits determine syndication behaviour but highlights that different measurement tools may produce different results. We extend these findings by conducting complementary analyses that further nuance the relation between personality and syndication in business angel investing. These further analyses consider interaction effects between business angels’ personality traits and sociodemographic characteristics (e.g., gender, age, and investment experience). We also apply a closed-language tool to measure personality-related variables. Overall, our findings highlight the importance of replication studies in entrepreneurship research, especially when tools leveraging artificial intelligence are used.
Centre de recherche :
Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SnT) > EINT-Entrepreneurship, Innovation and New Technology
NCER-FT - FinTech National Centre of Excellence in Research
Disciplines :
Gestion de l’entreprise, entrepreneuriat & théorie des organisations
Auteur, co-auteur :
ALTMEIER, Angela  ;  University of Luxembourg > Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SNT) > Entrepreneurship, Innovation, and New Technology (EINT)
FISCH, Christian  ;  University of Luxembourg
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
To syndicate or not: a replication and extension about the influence of business angels’ personality traits on syndication using Twitter data
Date de publication/diffusion :
21 février 2024
Titre du périodique :
Management Review Quarterly: Systematic Literature Reviews, Meta-Analyses, and Replication Studies
ISSN :
2198-1620
eISSN :
2198-1639
Maison d'édition :
Springer Science and Business Media LLC
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Entrepreneurship and Innovation / Audit
Disponible sur ORBilu :
depuis le 22 février 2024

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