Article (Périodiques scientifiques)
De l’adéquation d’un test informatisé en mathématiques pour élèves à haut potentiel présentant un fléchissement scolaire à l’âge de la puberté.
SCHILTZ, Jang; Schiltz, Lony
2007In FAISCA journal of high abilities, 12 (14), p. 84-105
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
8606-8687-1-PB.pdf
Postprint Éditeur (153.63 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
achievement motivation; computerized adaptive test; blockade; highly gifted students; school failure
Résumé :
[en] The cognitive, emotional and motivational inhibition of highly gifted underachievers has become recently a topic of interest for researchers in clinical psychology and psychopathology. In this context the authors wanted to test whether a computerized adaptive test in mathematics could help unblocking the achievement motivation of those students. The main features and principles of construction of the test are described. The results of an exploratory study which was undertaken with 123 students belonging to the second class of a secondary school, 35 of which were highly gifted, stretches the interest of the integration of a CAT into the global treatment procedures of the motivational deficit of highly gifted underachievers.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
SCHILTZ, Jang ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Luxembourg School of Finance (LSF)
Schiltz, Lony
Langue du document :
Français
Titre :
De l’adéquation d’un test informatisé en mathématiques pour élèves à haut potentiel présentant un fléchissement scolaire à l’âge de la puberté.
Date de publication/diffusion :
2007
Titre du périodique :
FAISCA journal of high abilities
ISSN :
1136-8136
Volume/Tome :
12
Fascicule/Saison :
14
Pagination :
84-105
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 06 septembre 2013

Statistiques


Nombre de vues
296 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
195 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu