Article (Périodiques scientifiques)
Escala de Identidade Acadêmica e Atlética (AAIS-Br): Adaptação e Evidências de Validade
Fiochi-Marques, Manoella; Leal Melo-Silva, Lucy; OLIVEIRA, José
2022In Psico-USF, 27 (2), p. 293-305
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Academic and Athletic Identity Scale.pdf
Postprint Éditeur (362.74 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
identity; sport psychology; sports; higher education; psychometrics
Résumé :
[en] This study aimed to adapt and present evidence of construct, convergent, and discriminant validity of the Academic and Ath letic Identity Scale for the Brazilian context. A total of 303 Brazilian university students participated in the research (M=23.33 years, SD=4.60). The sample completed a sociodemographic questionnaire, the Academic and Athletic Identity Scale, the Professional Identity Scale, and the Flourishing Scale. Confirmatory factorial analysis showed the Brazilian version of the AAIS fully reproduced the original structure of the instrument. The dimensions academic identity and athletic identity showed a significant correlation between them (r=0.205, p<0.001). The academic identity dimension also showed significant correla tion with professional identity (r=0.354, p<0.001) and flourishing (r=0.269, p<0.001), while athletic identity did not show any significant correlation with professional identity and flourishing. The results showed that the psychometric properties of the AAIS-Br recommend its use in investigations to evaluate the degree of identification with academic and athletic roles in Brazilian university student-athletes.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
Fiochi-Marques, Manoella;  University of São Paulo, Brazil
Leal Melo-Silva, Lucy
OLIVEIRA, José ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Geography and Spatial Planning (DGEO)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Escala de Identidade Acadêmica e Atlética (AAIS-Br): Adaptação e Evidências de Validade
Titre traduit :
[en] Academic and Athletic Identity Scale (AAIS-Br): Adaptation and evidence of validity
Date de publication/diffusion :
2022
Titre du périodique :
Psico-USF
Maison d'édition :
Universidade de São Francisco, Campinas, Brésil
Volume/Tome :
27
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
293-305
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 14 septembre 2023

Statistiques


Nombre de vues
138 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
2
citations Scopus®
sans auto-citations
2
citations OpenAlex
 
5

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu