Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Creative Pedagogical Activities for User Evaluation Methods Courses
LALLEMAND, Carine
2021EduCHI ’21: 3rd Annual Symposium on HCI Education
 

Documents


Texte intégral
educhi2021-final76.pdf
Postprint Éditeur (1.35 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
user research methods; teaching activities; pedagogy; experiential learning; teaching tools; HCI and design curriculum
Résumé :
[en] In this contribution, we present three teaching activities used during a User Evaluation Methods course (Bachelor level): a self-exploration of methods, scenario-based debates around methodological choices, and a flipped-classroom video assignment. These are hands-on activities, brief and modular, that can be used or adapted to any similar course on user evaluation methods (on-campus or remote teaching). We describe each activity and reflect on their use, supported by students’ reflections on the course and insights from our teaching practice.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
LALLEMAND, Carine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Creative Pedagogical Activities for User Evaluation Methods Courses
Date de publication/diffusion :
mai 2021
Nom de la manifestation :
EduCHI ’21: 3rd Annual Symposium on HCI Education
Date de la manifestation :
15-05-2021
Manifestation à portée :
International
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 mars 2023

Statistiques


Nombre de vues
79 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
23 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu