Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Data-Enabled Design: Hands-on Teaching Activities to Onboard Design Students in the Use of Sensor Data as a Creative Material
LALLEMAND, Carine; van den Heuvel, Roy; van Renswouw, Loes et al.
2022EduCHI ’22: 4th Annual Symposium on HCI Education
 

Documents


Texte intégral
educhi2022-final86.pdf
Postprint Éditeur (1.38 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
data-enabled design; physical computing; sensors; design education; pedagogical method
Résumé :
[en] This contribution presents two hands-on teaching activities introducing the use of sensor data to design students. We designed two sequential workshops to educate on why and how to use data as a creative material in the design process and provide students with the technical means to quickly prototype connected data-collecting probes. Workshop 1 (Human Sensors) consists of a role-play exercise where teams of students simulate the collection of data in-situ by acting out various sensor types. In workshop 2 (Coffee Cup Challenge), students build their own data-collection artefacts using sensors. Modular, both activities can be adapted to any similar course that uses sensor technologies and data to conduct user research and extract insights to be used in the design process. We describe the activities in detail, provide generalizable materials, and reflect on their use, supported by student reflections and insights from our teaching practice.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
LALLEMAND, Carine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS)
van den Heuvel, Roy
van Renswouw, Loes
Bogers, Sander
Verburg, Pepijn
Hummels, Caroline
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Data-Enabled Design: Hands-on Teaching Activities to Onboard Design Students in the Use of Sensor Data as a Creative Material
Date de publication/diffusion :
avril 2022
Nom de la manifestation :
EduCHI ’22: 4th Annual Symposium on HCI Education
Lieu de la manifestation :
New Orleans, Etats-Unis
Date de la manifestation :
From 30-04-2022 to 01-05-2022
Manifestation à portée :
International
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 mars 2023

Statistiques


Nombre de vues
108 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
57 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu