Article (Périodiques scientifiques)
Regulating Finfluencers
PFLÜCKE, Felix
2022In Journal of European Consumer and Market Law, 11(6), p. 212-222
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Résumé :
[en] The accessibility of investment advice on social media platforms has significantly increased in recent years. Finance influencers and content creators, so-called ‘Finfluencers’, provide their audience with unpaid or paid financial advice on social media, featuring investment strategies relating to meme stocks, contracts for difference trading, or cryptocurrencies. This article examines the practices and business models of Finfluencers as well as how EU law, three national jurisdictions (Luxembourg, Germany, and the UK), and five platforms regulate their activities. The underlying objectives are to understand the activities and regulation of Finfluencers and critically analyse whether the current framework sufficiently protects consumers.
Disciplines :
Droit européen & international
Auteur, co-auteur :
PFLÜCKE, Felix  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Department of Law (DL)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Regulating Finfluencers
Date de publication/diffusion :
2022
Titre du périodique :
Journal of European Consumer and Market Law
ISSN :
2364-4710
Maison d'édition :
Verlag CH Beck, Munich, Allemagne
Volume/Tome :
11(6)
Pagination :
212-222
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Law / European Law
Disponible sur ORBilu :
depuis le 27 janvier 2023

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