Communication poster (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Exploring Mathematical concepts in an Ecosystem of STEAM Learning, consisting of Physical Objects, Digital Toolkits and Tutoring Systems, 3D Printing and Outdoor Mathematical Trails
Haas, Ben; KREIS, Yves; Lavicza, Zsolt et al.
2022Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12)
 

Documents


Texte intégral
TWG23_16_Haas.pdf
Postprint Éditeur (77.45 kB)
Télécharger
Annexes
Poster.pdf
(8.17 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
STEM Education; Teacher education programs; Educational technology
Résumé :
[en] We performed several research studies on various technologies such as automated tutoring and GPS-assisted systems as well as Computer Assisted Design, Augmented Reality, and 3D Printing solutions; with various groups of teacher educators, teachers, students and parents. The selected technologies offered different opportunities and developed varied skills for each stakeholder group. This poster outlines our technology ecosystems with different target groups and core findings of our studies.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Haas, Ben
KREIS, Yves  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Lavicza, Zsolt
Houghton, Tony
Fenyvesi, Kristof
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Exploring Mathematical concepts in an Ecosystem of STEAM Learning, consisting of Physical Objects, Digital Toolkits and Tutoring Systems, 3D Printing and Outdoor Mathematical Trails
Date de publication/diffusion :
04 février 2022
Nom de la manifestation :
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12)
Organisateur de la manifestation :
Free University of Bozen-Bolzano
Lieu de la manifestation :
Online, Italie
Date de la manifestation :
2022-02-02 to 2022-02-05
Manifestation à portée :
International
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 06 décembre 2022

Statistiques


Nombre de vues
103 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
46 (dont 3 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu