Article (Périodiques scientifiques)
Market Regulation and Innovation: Direct and Indirect Effects
QUIGNON, Aurelien
2022In Journal of Industry, Competition and Trade
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
s10842-022-00390-y.pdf
Postprint Éditeur (1.22 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Competition; Regulation; Innovation
Résumé :
[en] The effects of competition regulations on innovation are, in theory, ambiguous. Using a panel of twenty-five OECD countries over 1995–2015, we estimated how domestic and foreign competition affects innovation. Reducing regulation intensifies domestic and foreign competition, increasing R&D expenditure and patenting. Accounting for interaction between these two sources of product market competition, we find that domestic regulation directly led to growing R&D expenditure and patent production, whereas competition from foreign regulation influences innovation toward its effect on domestic competition.
Disciplines :
Stratégie & innovation
Auteur, co-auteur :
QUIGNON, Aurelien ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Department of Economics and Management (DEM)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Market Regulation and Innovation: Direct and Indirect Effects
Date de publication/diffusion :
2022
Titre du périodique :
Journal of Industry, Competition and Trade
ISSN :
1566-1679
eISSN :
1573-7012
Maison d'édition :
Springer Nature, Pays-Bas
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 novembre 2022

Statistiques


Nombre de vues
142 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
3
citations Scopus®
sans auto-citations
3
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
2
citations WoS
 
1

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu