Article (Périodiques scientifiques)
Can coupons counteract strategic consumer behavior?
Hermel, Dror; Aviv, Yossi; MANTIN, Benny
2022In Journal of Revenue and Pricing Management, 21 (3), p. 262-273
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Résumé :
[en] In multi-period environments, the presence of strategic consumers induces monopolist retailers to inter-temporally compete with themselves. Targeting consumers with price-discount coupons is a proposed mechanism to overcome this inter-temporal competition. Targeting consumers with coupons can counteract strategic consumer behavior, but this mechanism cannot completely eradicate the negative implications imposed by the presence of such consumers. Additionally, the quality of information available (regarding the consumers’ valuations) may play an important role in the targeting decisions. Specifically, we illustrate how the retailer may absent completely from targeting efforts when the quality of information and the proportion of strategic consumers are sufficiently low. Lastly, we consider the optimal investment in information solicitation, demonstrating the trade-off between a low investment, which result in low quality of targeting capability, and a high investment which improves the effectiveness of the targeting efforts.
Disciplines :
Production, distribution & gestion de la chaîne logistique
Auteur, co-auteur :
Hermel, Dror
Aviv, Yossi
MANTIN, Benny  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Department of Economics and Management (DEM)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Can coupons counteract strategic consumer behavior?
Date de publication/diffusion :
juin 2022
Titre du périodique :
Journal of Revenue and Pricing Management
ISSN :
1476-6930
eISSN :
1477-657X
Maison d'édition :
Henry Stewart Publications, Royaume-Uni
Volume/Tome :
21
Fascicule/Saison :
3
Pagination :
262-273
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 03 août 2022

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