Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
What is subjectivation? Key concepts and proposals for further research
TRAUE, Boris; Pfahl, Lisa
2022In Bosancic, Sasa; Brodersen, Folke; Pfahl, Lisa et al. (Eds.) Following the subject. Grundlagen und Zugänge empirischer Subjektivierungsforschung - Foundations and Approaches of Empirical Subjectivation Research
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Traue, Pfahl_What is subjectivation.pdf
Preprint Auteur (1.15 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Subjectivation; Identity; Socialisation
Résumé :
[en] The concept of ‘subjectivation’ is commonly used in the social sciences and humanities, but its meaning is often less than clear. The paper disambiguates different uses of subjectivation in poststructuralist sociology and interpretative sociology by showing how they draw from the terminologies of subjectivity subjection, and subjectness. A relational framework for the study of subjectivation is introduced, highlighting conceptual concerns in subjectivation research: affectivity, materiality, and agency, which together allow the authors to focus on a concept of the “subject of rights”.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
TRAUE, Boris ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Pfahl, Lisa;  Universität Innsbruck
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
What is subjectivation? Key concepts and proposals for further research
Date de publication/diffusion :
2022
Titre de l'ouvrage principal :
Following the subject. Grundlagen und Zugänge empirischer Subjektivierungsforschung - Foundations and Approaches of Empirical Subjectivation Research
Auteur, co-auteur :
Bosancic, Sasa
Brodersen, Folke
Pfahl, Lisa
Schürmann, Lena
TRAUE, Boris 
Maison d'édition :
Springer, New York, Inconnu/non spécifié
ISBN/EAN :
978-3-658-31497-2
Pagination :
25-44
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 juillet 2022

Statistiques


Nombre de vues
446 (dont 9 Unilu)
Nombre de téléchargements
3476 (dont 8 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu