Article (Périodiques scientifiques)
Achievement motivation in students' everyday lives: Its relationship to momentary positive and negative activation and the moderating role of mindfulness
GRUND, Axel; Galla, Brian; Fries, Stefan
2022In Learning and Individual Differences, 97, p. 102176
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Grund et al_2022.pdf
Postprint Auteur (721.69 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Fear of failure; Hope of success; Need for achievement; Mindfulness; Momentary affect
Résumé :
[en] In achievement motive theory, need for achievement is conceptualized as an explanatory variable that triggers certain experiences and behaviors spontaneously. Experience sampling should therefore be an ideal approach for capturing such motive-specific affective contingencies. However, given that not all students seem to be aware of their underlying motives, the link between self-reported need for achievement and daily experiences may depend on their mindfulness level. In a sample of university students (N = 107), self-reported fear of failure predicted momentary negative activation across activity contexts in everyday life. In addition, hope of success predicted positive activation in more mindful students and in nonroutine situations (e.g., studying, working, or leisure time). Together, these findings are a first step toward illuminating the phenomenological and excitatory nature of need for achievement in students' everyday lives and illustrate the necessity of noticing motive-specific cues in order to integrate them into the explicit motivational self-concept.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
GRUND, Axel  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Galla, Brian
Fries, Stefan
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Achievement motivation in students' everyday lives: Its relationship to momentary positive and negative activation and the moderating role of mindfulness
Date de publication/diffusion :
juin 2022
Titre du périodique :
Learning and Individual Differences
ISSN :
1041-6080
eISSN :
1873-3425
Maison d'édition :
Elsevier, Royaume-Uni
Volume/Tome :
97
Pagination :
102176
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Organisme subsidiant :
DFG - Deutsche Forschungsgemeinschaft
Disponible sur ORBilu :
depuis le 29 juin 2022

Statistiques


Nombre de vues
179 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
10
citations Scopus®
sans auto-citations
8
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
13
citations WoS
 
5

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu