Article (Périodiques scientifiques)
Using digital footprints in entrepreneurship research: A Twitter-based personality analysis of superstar entrepreneurs and managers
Obschonka, Martin; FISCH, Christian; Boyd, Ryan
2017In Journal of Business Venturing Insights, 8, p. 12-23
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(2017, JBVi) Obschonka et al. - Using digital footprints in entrepreneurship research.pdf
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Mots-clés :
Entrepreneurs vs. managers; Twitter; superstars; personality; LIWC; big five; Receptiviti
Résumé :
[en] Research indicates that individuals’ digital footprints, for example in Twitter and Facebook, can reveal remarkably valid information about their personality characteristics. In this study, we use digital footprints to gain insights into the personality of superstar entrepreneurs and managers, a largely understudied population in entrepreneurship research. Specifically, we compare the personality characteristics of 106 of the most influential business leaders employing a computerized text analysis tool based on the individuals’ Twitter messages (Receptiviti). Our findings are surprising and indicate that superstar managers are more entrepreneurial in many personality characteristics than superstar entrepreneurs. However, we also found some indications that superstar entrepreneurs seem to show features of a classic “Schumpeterian” entrepreneurial personality with respect to being creative, independent rule-breakers.
Disciplines :
Stratégie & innovation
Auteur, co-auteur :
Obschonka, Martin
FISCH, Christian  
Boyd, Ryan
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Using digital footprints in entrepreneurship research: A Twitter-based personality analysis of superstar entrepreneurs and managers
Date de publication/diffusion :
2017
Titre du périodique :
Journal of Business Venturing Insights
ISSN :
2352-6734
Maison d'édition :
Elsevier, Etats-Unis
Volume/Tome :
8
Pagination :
12-23
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Entrepreneurship and Innovation / Audit
Disponible sur ORBilu :
depuis le 02 février 2022

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