Article (Périodiques scientifiques)
Trademark families: characteristics and market values
Block, Jörn; FISCH, Christian; Sandner, Philipp
2014In Journal of Brand Management, 21 (1), p. 150-170
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(2014, JBM) Block et al. - Trademark families.pdf
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Mots-clés :
Trademarks; trademark families; firm valuation; Tobin's q; brand management
Résumé :
[en] Research shows that financial markets value trademarks. Often, a firm’s trademarks can be decomposed into groups of related trademarks (trademark families). This study identifies different types of trademark families and analyzes their respective effects on the market values of large, publicly listed firms. The results show that financial markets value only those trademarks that develop existing brands, while they do not value the creation of new trademarks. The implications of the results for corporate intellectual property and brand management are discussed.
Disciplines :
Stratégie & innovation
Auteur, co-auteur :
Block, Jörn
FISCH, Christian  
Sandner, Philipp
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Trademark families: characteristics and market values
Date de publication/diffusion :
2014
Titre du périodique :
Journal of Brand Management
ISSN :
1350-231X
eISSN :
1479-1803
Maison d'édition :
Palgrave Macmillan, Royaume-Uni
Volume/Tome :
21
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
150-170
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Entrepreneurship and Innovation / Audit
Disponible sur ORBilu :
depuis le 02 février 2022

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