Article (Périodiques scientifiques)
Talent development in natural science in elementary school: A juxtaposition of research and practice
Mack, Elena; Breit, Moritz; KRISCHLER, Mireille et al.
2021In Teaching and Teacher Education, 104
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Article.pdf
Preprint Auteur (25.61 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Talent development; STEM; Teachers' diagnostic skills
Résumé :
[en] We present a working theory of person-related predictors of talent development in natural science during elementary school. The working theory resulted from the juxtaposition of scientific findings and teachers' expertise. The results showed that both teachers and researchers conceive of talent development in natural science as a complex process including abilities, personality traits, and skills as predictors. However, teachers focused mainly on skills whereas the scientific literature emphasized cognitive abilities. The working theory can be used for the identification and promotion of natural science talent and the development of teachers' diagnostic skills to assess students’ potential in natural science.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Mack, Elena
Breit, Moritz
KRISCHLER, Mireille ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Gnas, Jessica
Preckel, Franzis
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Talent development in natural science in elementary school: A juxtaposition of research and practice
Date de publication/diffusion :
août 2021
Titre du périodique :
Teaching and Teacher Education
Volume/Tome :
104
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 17 janvier 2022

Statistiques


Nombre de vues
172 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
9
citations Scopus®
sans auto-citations
7
OpenCitations
 
2
citations OpenAlex
 
14
citations WoS
 
5

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu