Article (Périodiques scientifiques)
The Digital Humanities Classroom as a “Node”. From Toolbox to Mindset?
ARMASELU, Florentina
2021In Digital Humanities Benelux Journal, 3 (Autumn 2021), p. 103-115
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
article-53-Armaselu.pdf
Postprint Éditeur (439.72 kB)
Télécharger

License: CC-BY 4.0


Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
digital humanities teaching; project-based learning; course design hybridity
Résumé :
[en] The paper describes a framework for digital pedagogy and evaluation that combines different approaches – theoretical, application-oriented and project-based –, underpinned by a view of the digital humanities classroom metaphorically defined as a “node”. The metaphor encompasses the hybrid character of digital humanities teaching, as a crossing or convergence of paths, which involves the use of various categories of study materials, themes, examples, methodologies and skills, as well as exchange, circulation of ideas and connection with other disciplines. It is assumed that the application of this type of hybrid approach in the course design, together with the coverage of a variety of tools to be studied in class, might foster a reflective mindset, enabling the students to contextualise the digital technologies within different humanities areas, beyond the acquisition of technical skills and knowledge of computational methods and tools usually referred to as the toolbox-based education paradigm.
Centre de recherche :
- Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Digital History & Historiography (DHI)
Disciplines :
Arts & sciences humaines: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
ARMASELU, Florentina  ;  University of Luxembourg > Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Digital History and Historiography
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
The Digital Humanities Classroom as a “Node”. From Toolbox to Mindset?
Date de publication/diffusion :
octobre 2021
Titre du périodique :
Digital Humanities Benelux Journal
eISSN :
2666-6952
Maison d'édition :
Zenodo Open Science Repository
Titre particulier du numéro :
DH Benelux Online
Volume/Tome :
3
Fascicule/Saison :
Autumn 2021
Pagination :
103-115
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 30 novembre 2021

Statistiques


Nombre de vues
310 (dont 21 Unilu)
Nombre de téléchargements
120 (dont 8 Unilu)

citations OpenAlex
 
1

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu