Scientific presentation in universities or research centers (Scientific presentations in universities or research centers)
Nombres négatifs et difficultés des élèves au début du secondaire : Obstacle épistémologique ou utilisation inadéquate du signe « moins »?
Vlassis, Joëlle
2020
 

Files


Full Text
Didactifen - Communication Joëlle Vlassis VF.docx
Author postprint (18.12 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
negative numbers, algebra, minus sign
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Vlassis, Joëlle ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Language :
French
Title :
Nombres négatifs et difficultés des élèves au début du secondaire : Obstacle épistémologique ou utilisation inadéquate du signe « moins »?
Publication date :
2020
Event name :
Colloque du Didactifen
Event date :
from 07-07-2020 to 08-07-2020
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 15 November 2021

Statistics


Number of views
61 (6 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu