Article (Scientific journals)
Conceptualisation, symbolisation et interactions enseignant-élèves dans les apprentissages mathématiques : l’exemple de la généralisation
VLASSIS, Joëlle; Demonty, Isabelle
2019In Education et Francophonie, 47 (3), p. 35-57
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Education & Francophonie VF.pdf
Publisher postprint (712.19 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
teacher-students interactions, algebra, generalization
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
VLASSIS, Joëlle ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Demonty, Isabelle
External co-authors :
yes
Language :
French
Title :
Conceptualisation, symbolisation et interactions enseignant-élèves dans les apprentissages mathématiques : l’exemple de la généralisation
Publication date :
2019
Journal title :
Education et Francophonie
ISSN :
0849-1089
Publisher :
Association Canadienne d’Education de Langue Française, Québec, Canada
Volume :
47
Issue :
3
Pages :
35-57
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 15 November 2021

Statistics


Number of views
77 (3 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu