Article (Périodiques scientifiques)
Case study on augmented reality, digital and physical modelling with mathematical learning disabilities students in an elementary school in Luxemburg
Haas, Ben; KREIS, Yves; Lavicza, Zsolt
2021In International Journal for Technology in Mathematics Education, 28 (3), p. 125-132
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
28.3.2.pdf
Postprint Éditeur (596.61 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] This paper reports on a case study of two elementary school students with mathematical learning disabilities (MLD) (ages 10 and 11) using augmented reality (AR), digital and physical modelling in mathematics class. MLD students worked on modelling geometric shapes (cubes, cuboids, squared pyramids, and octahedrons) and forms (polygons) by combining real-world objects with AR and creating a copy of geometric shapes or missing parts with a 3D printing device. The study focused on the development of process skills and mathematical concepts, tried to identify changes in the visual-spatial memory, and documented the learning behaviour in class. Further, we collected data through task-based interviews with both students. Based on our findings, we present settings and manipulatives which are likely to foster process skills and mathematical concepts in geometry tasks suitable for MLD elementary school students.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Haas, Ben
KREIS, Yves  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Lavicza, Zsolt
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Case study on augmented reality, digital and physical modelling with mathematical learning disabilities students in an elementary school in Luxemburg
Date de publication/diffusion :
octobre 2021
Titre du périodique :
International Journal for Technology in Mathematics Education
ISSN :
1744-2710
Maison d'édition :
Centre for Teaching Mathematics, University of Plymouth, Royaume-Uni
Volume/Tome :
28
Fascicule/Saison :
3
Pagination :
125-132
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 26 avril 2021

Statistiques


Nombre de vues
347 (dont 13 Unilu)
Nombre de téléchargements
3 (dont 2 Unilu)

citations Scopus®
 
6
citations Scopus®
sans auto-citations
3
citations OpenAlex
 
10
citations WoS
 
4

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu