Article (Périodiques scientifiques)
MUSIC EDUCATION IN TIMES OF CORONA. Some Considerations about Music Education and the Content-based Research Programme of the Hungarian Academy of Sciences
SAGRILLO, Damien François
2020In Magyar Tudomany: A Magyar Tudomanyos Akademia Ertesitoje, 181 (8), p. 1048-1052
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
SAGRILLO_MusicEducation-Corona.pdf
Postprint Éditeur (252.16 kB)
English version
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Kodály’s Music Pedagogy; Solfége; Constructivist Design; Online Music Education
Résumé :
[en] This essay was written at a time when the coronavirus crisis was at its height. For many peo-ple being confined to their homes is a new experience in their lives. There is hardly anyone on the street. The soundscape outside changes, and we experience for the first time what silence means. No one knows how this crisis will end, but among all the negative consequences that humankind will have to face there will be a positive outcome too – it will sharpen the eyesight for new offers and opportunities in delivering knowledge, also for music education
Disciplines :
Arts du spectacle
Auteur, co-auteur :
SAGRILLO, Damien François  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Identités, Politiques, Sociétés, Espaces (IPSE)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
MUSIC EDUCATION IN TIMES OF CORONA. Some Considerations about Music Education and the Content-based Research Programme of the Hungarian Academy of Sciences
Titre traduit :
[hu] ZENETANÍTÁS KORONAVÍRUS-JÁRVÁNY IDEJÉN. Gondolatok a zenetanításról és a Magyar Tudományos Akadémia Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjáról
Date de publication/diffusion :
01 août 2020
Titre du périodique :
Magyar Tudomany: A Magyar Tudomanyos Akademia Ertesitoje
ISSN :
0025-0325
Maison d'édition :
Hungarian Academy of Science, Budapest, Hongrie
Volume/Tome :
181
Fascicule/Saison :
8
Pagination :
1048-1052
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Organisme subsidiant :
MTA - Magyar Tudományos Akadémia
Disponible sur ORBilu :
depuis le 03 août 2020

Statistiques


Nombre de vues
635 (dont 15 Unilu)
Nombre de téléchargements
346 (dont 1 Unilu)

citations OpenAlex
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu