Article (Périodiques scientifiques)
Lunettes hyperconnectées et altérité
DERIAN, Maxime
2014In Hermès: Cognition, Communication, Politique, 68, p. 127-132
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Mots-clés :
anthropology of digital; enhanced reality / augmented reality; Google
Résumé :
[en] The arrival on the market of “hyperconnected” glasses is raising many questions on the increasing mediation of social relationships through digital tools. “Google Glasses” are designed to be permanently connected to the Internet, and can be worn all day long to add digital information to our “natural” field of vision and to record our various actions. Having such systems available to the public at large raises challenging questions on the impact of all-pervading informatics and “wearable computing” on our private lives, on the way we build up social relationships and on the very definition of otherness.
Disciplines :
Anthropologie
Auteur, co-auteur :
DERIAN, Maxime ;  University of Luxembourg > Luxembourg Center for Contemporary and Digital History (C2DH)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Français
Titre :
Lunettes hyperconnectées et altérité
Titre traduit :
[en] “Hyperconnected” Glasses and Otherness
Date de publication/diffusion :
2014
Titre du périodique :
Hermès: Cognition, Communication, Politique
ISSN :
0767-9513
eISSN :
1963-1006
Maison d'édition :
Hermes, Paris, France
Volume/Tome :
68
Pagination :
127-132
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Computational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 15 juillet 2020

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