Contribution to collective works (Parts of books)
Bildung für Nachhaltige Entwicklung in luxemburgischen Lehrwerken: Ergebnisse der TAPSE-Studie
ANDERSEN, Katja Natalie
2021In Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET), Universität Luxemburg; Service de Coordination de la Recherche et de l’Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT) (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Beitrag_TAPSE_Andersen.docx
Author preprint (17.73 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Sustainable development; primary science education; textbook analysis; Luxembourg
Abstract :
[en] Die empirisch-qualitative Studie Textbook Analysis in Primary Science Education (TAPSE; Andersen, 2020; 2018) identifizierte unterschiedliche Ausprägungen von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) in luxemburgischen Schulbüchern des Faches Éveil aux sciences. Fachliche und überfachliche Kompetenzen wurden ausdifferenziert, wobei sich zeigte, dass die Lehrwerke insgesamt nur begrenzt Inhalte über nachhaltige Entwicklung enthalten.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
ANDERSEN, Katja Natalie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
External co-authors :
no
Language :
German
Title :
Bildung für Nachhaltige Entwicklung in luxemburgischen Lehrwerken: Ergebnisse der TAPSE-Studie
Alternative titles :
[en] Education for sustainable development in Luxembourg textbooks: Results of the TAPSE study
Publication date :
2021
Main work title :
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021
Main work alternative title :
[en] National education report 2021
Author, co-author :
Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET), Universität Luxemburg
Service de Coordination de la Recherche et de l’Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT)
Publisher :
Imprimerie Centrale, Luxembourg, Luxembourg
ISBN/EAN :
978-99959-1-141-6
Pages :
64-65
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Funders :
University of Luxembourg - UL
Available on ORBilu :
since 16 June 2020

Statistics


Number of views
200 (30 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu