Reference : Bildung für Nachhaltige Entwicklung in luxemburgischen Lehrwerken: Ergebnisse der TAP...
Parts of books : Contribution to collective works
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
Educational Sciences
http://hdl.handle.net/10993/43513
Bildung für Nachhaltige Entwicklung in luxemburgischen Lehrwerken: Ergebnisse der TAPSE-Studie
German
[en] Education for sustainable development in Luxembourg textbooks: Results of the TAPSE study
Andersen, Katja Natalie mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS) >]
2021
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021
[en] National education report 2021
Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET), Universität Luxemburg
Service de Coordination de la Recherche et de l’Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT)
Imprimerie Centrale
64-65
Yes
978-99959-1-141-6
Luxembourg
Luxembourg
[en] Sustainable development ; primary science education ; textbook analysis ; Luxembourg
[en] Die empirisch-qualitative Studie Textbook Analysis in Primary Science Education (TAPSE; Andersen, 2020; 2018) identifizierte unterschiedliche Ausprägungen von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) in luxemburgischen Schulbüchern des Faches Éveil aux sciences. Fachliche und überfachliche Kompetenzen wurden ausdifferenziert, wobei sich zeigte, dass die Lehrwerke insgesamt nur begrenzt Inhalte über nachhaltige Entwicklung enthalten.
University of Luxembourg - UL
Researchers ; Professionals ; Students ; General public
http://hdl.handle.net/10993/43513
https://script.lu/sites/default/files/publications/2021-12/Nationaler-Bildungsbericht-Luxemburg-2021.pdf

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Limited access
Beitrag_TAPSE_Andersen.docxAuthor preprint17.32 kBRequest a copy

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.