Pas de texte intégral
Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
Flipped classroom and didactic approach in big classrooms
KREIS, Yves
2019
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.
Annexes
Kreis - 2019 - Flipped classroom and didactic approach in big cla.pdf
(6.74 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
flipped classroom
Résumé :
[en] Three years ago, Yves Kreis, senior lecturer at the FLSHASE, started to flip the first semester lecture of didactics of mathematics in the Bachelor of Educational Sciences. He will explain the reasons, discuss the (revised) approach and describe the use of (available) technology. He will also present known pedagogical methods for collaborative learning with large groups as well as give examples of possible tasks for active learning in an auditorium.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
KREIS, Yves  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Flipped classroom and didactic approach in big classrooms
Date de publication/diffusion :
24 avril 2019
Nombre de pages :
27
Nom de la manifestation :
Teaching Showcase
Organisateur de la manifestation :
Faculty of Science, Technology and Communication
Lieu de la manifestation :
Belval, Luxembourg
Date de la manifestation :
2019-04-24
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 13 juin 2020

Statistiques


Nombre de vues
170 (dont 5 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu