Article (Périodiques scientifiques)
Gerontagogy Toward Intergenerationality: Dialogical Learning Between Children and Elders
Boulanger, Dany; ALBERT, Isabelle; Marsico, Giuseppina
2020In Integrative Psychological and Behavioral Science, 54, p. 269-285
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
IPBS-S-19-001221SUBMITEDVERSION_Boulanger_et_al.pdf
Preprint Auteur (565.8 kB)
Demander un accès

The original publication is available at https://link.springer.com/article/10.1007/s12124-020-09522-7


Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
intergenerationality; ageing; learning
Résumé :
[en] This paper aims at overcoming the following limits of gerontagogy –particularly with regard to Lemieux’s model: referencing chronological age; delimitating elders’ learning in reference to traits (styles, needs, behaviors, etc.) in contrast to children’s learning; overlooking the aging aspect. To do so, we propose to integrate aging and intergenerationality into gerontagogy from a sociocultural, dialogical and historical approach. This establishes the basis for an intergenerational and dialogical approach to elders’ learning.
Centre de recherche :
Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) > Institute for Research on Generations and Family
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
Boulanger, Dany;  University of Rimouski, Rimouski, QC, Canada
ALBERT, Isabelle  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Marsico, Giuseppina;  University of Salerno, Fisciano, Italy
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Gerontagogy Toward Intergenerationality: Dialogical Learning Between Children and Elders
Date de publication/diffusion :
04 mai 2020
Titre du périodique :
Integrative Psychological and Behavioral Science
ISSN :
1932-4502
eISSN :
1936-3567
Maison d'édition :
Springer, New York, Etats-Unis - New York
Volume/Tome :
54
Pagination :
269-285
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 12 juin 2020

Statistiques


Nombre de vues
119 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
7
citations Scopus®
sans auto-citations
4
OpenCitations
 
3
citations OpenAlex
 
8
citations WoS
 
6

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu