Article (Périodiques scientifiques)
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach
Klingsieck, Katrin B.; GRUND, Axel; Schmid, Sebastian et al.
2013In Journal of College Student Development, 54 (4), p. 397-412
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
klingsieck et al_2013_Why students procrastinate.pdf
Postprint Éditeur (980.02 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] In this study we adopted an impartial view on academic procrastination in order to gain new insights for the development of intervention programs. Following a qualitative approach, we thereby explored antecedents of procrastination by attending to the actual voices and experiences of 29 students. Students' subjective theories were in line with some antecedents that previous research had addressed (lack of motivation or volitional control), but also revealed relatively new aspects of academic procrastination that concern students' social relatedness and task competence. Considering these findings, we suggest ideas on how to assist students and how to design intervention programs.
Disciplines :
Education & enseignement
Psychologie sociale, industrielle & organisationnelle
Auteur, co-auteur :
Klingsieck, Katrin B.;  Univ Paderborn, D-33098 Paderborn, Germany.
GRUND, Axel  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Schmid, Sebastian;  Univ Regensburg, D-93053 Regensburg, Germany.
Fries, Stefan;  Univ Bielefeld, Bielefeld, Germany.
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach
Date de publication/diffusion :
2013
Titre du périodique :
Journal of College Student Development
ISSN :
0897-5264
Maison d'édition :
The Johns Hopkins University Press, Baltimore, Inconnu/non spécifié
Volume/Tome :
54
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
397-412
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 29 mai 2020

Statistiques


Nombre de vues
534 (dont 8 Unilu)
Nombre de téléchargements
10 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
86
citations Scopus®
sans auto-citations
76
OpenCitations
 
44
citations OpenAlex
 
119
citations WoS
 
73

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu