Article (Scientific journals)
Braucht die Pädagogik Optimierung? Umriss eines multiperspektivischen Optimierungskonzepts in den Bildungswissenschaften und der Sozialen Arbeit
Traue, Boris; Pfahl, Lisa
2020In Zeitschrift für Pädagogik, 66 (1), p. 36-47
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Traue Pfahl Optimierung ZfP 1:2020 orig.pdf
Publisher postprint (7.86 MB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Social work & social policy
Author, co-author :
Traue, Boris ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Pfahl, Lisa
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Braucht die Pädagogik Optimierung? Umriss eines multiperspektivischen Optimierungskonzepts in den Bildungswissenschaften und der Sozialen Arbeit
Alternative titles :
[en] Does Pedagogy Need to be Optimized? Outline of a Concept of Optimization for the Educational Sciences and Social Work
Publication date :
2020
Journal title :
Zeitschrift für Pädagogik
ISSN :
0044-3247
Publisher :
Julius Beltz GmbH & Co. K.G., Weinheim, Germany
Volume :
66
Issue :
1
Pages :
36-47
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 26 May 2020

Statistics


Number of views
191 (11 by Unilu)
Number of downloads
1 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu